släng vågen!

Jag tycker det är alldeles för mycket prat om att man ska vara smal


1. Vem har sagt att smalare personer är vackrare än de som har kroppsfett?

Bara för att man är smal så betyder det inte att man är lycklig eller mår bra!


2. Vad är det där för skit om light produkter! COLA LIGHT kan man dricka men inte vanlig? BULLSHIT säger jag! Det är precis samma skit förutom att i cola light är det ett annats sort sockerarter. För mycket socker är inte nyttigt jag vet men "light" socker är precis lika "farligt" som vanligt socker.  


3. Det har inte så stor betydelse vad du äter. Betydelsen är att du ska variera maten och inte äta samma sak varje dag. Ja, det finns mat som är bättre än annan. Men kroppen behöver även fett. Bara för att man äter en chokladbit eller äter ett wienerbröd någon dag då och då så går man inte 10kg i vikt. det är ingen som ser om du åt en godispåse igår eller inte


4. svälta sej själv, sluta äta? Om man inte äter så börjar kroppen gå in i en svältperiod och tillslut vänjer den sig vid det och då när du börjar äta igen som en normal människa ska, då går man upp i vikt.


5. En våg är skräp! Om du går upp 2kg vad gör det? INGENTING. Allt med vikt är så överdrivet och jag blir så otroligt trött på det. Det har ingen betydelse hur mycket du väger, så länge du mår bra.


6. sluta fixera er om hur mkt ni väger, SLÄNG VÅGEN! ät vad du vill, ut på äventyr och se till att må bra!

Alex
2009-07-22 @ 01:18:51

baraför du är tjock :(

patricia
2009-07-22 @ 03:05:23

HAHA, alex din rumpa!

jag är inte tjock, jag är inte smal.

JAG ÄR NORMAL :D

Anonym
2009-07-22 @ 11:03:23

du får inte skriva normal, majoritet kan du skriva :)

Linus
2009-07-22 @ 13:05:23

Bra sagt söt! :D

patricia
2009-07-22 @ 14:02:03

men jag är normal!

alla är normala!

vi har hjärtan allihop, lungor, mage allt!

VI ÄR SOM VI SKA VA, då behöver man inte ändra på sej!

patricia
2009-07-22 @ 14:02:37

tack linus!<3

ISSA
2009-08-05 @ 19:18:31
URL: http://especialmente.webblogg.se/

Bra skrivet :) <3

Evelina
2009-10-25 @ 06:52:00
URL: http://skrivbubblan.blogg.se/

Bra inlägg det där! Stämmer verkligen att alltför mycket fokus ligger på hur mycket man väger i dag =/



SV: Vad kul att du också skriver, vilken typ av texter är det? Jag kommer inte att lägga ut något smakprov från själva boken ännu eftersom det är så yrigt alltihopa än så länge, men kanske lägger upp andra texter =) Boken är tänkt att bli någon typ av skräckroman - älskar allt som är kusligt =P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

superninja

Friendship is the Foundation of Love.

RSS 2.0