boklista 2014

Januari
1. Förändringen, Skriven av Liv Ullmann
2. Nattfåk, Skriven av Johan Theorin
3. Den hemliga historien, Skriven av Donna Tartt
4. Sandor /slash/ Ida, Skriven av Sara Kadefors

 

Februari
5. Expert på att rodna, Skriven av Katarina Von Bredow.
6. Välkommen till den här världen, Skriven av Amanda Svensson.
7. Harry Potter och De Vise Sten, Skriven av J.K Rowling
8. Harry Potter och Hemligheternas kammare, Skriven av J.K Rowling
9. Harry Potter och Fången från Azkaban. Skriven av J.K Rowling
10. Harry Potter och den flammande bägaren. Skriven av J.K Rowling

Mars
11. Harry Potter och Fenixorden, Skriven av J.K Rowling
12. Harry Potter och Halvblodsprinsen, Skriven av J.K Rowling
13. Harry Potter och Dödsrelikerna, Skriven av J.K Rowling

April
14. Du ska vara spännande och varm, Skriven av Anna Bengtsson.
15. Vi är inte sådana som i slutet får varandra, Skriven av Katarina Sandberg.

Maj
16. Blink blink med stjärnan, Skriven av Ingrid Olsson.

Juni
17. Vad hatet gör kan ingen fatta, Skriven av Marie-Chantal Long.
18. Hål i huvudet, Skriven av Jenny Jägerfeld.

Juli
19. Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket, Skriven av Gunnar Ardelius. 
20. Flyga högt, Skriven av Katarina von Bredow.
21. Dikter till tröst, Prisma.

 

Augusti
22. Mina fräknar, Skriven av Sofia Hallberg. 
23. Pappa & Kriminell, Skriven av Niklas Malmborg och Geir W Stakset.

September
24. Alltings början, Skriven av Karolina Ramqvist.
25. För då minns jag kärleken, Berättad av Charlotte Alfvin, skriven av Minna Tunberger.
26. Skattkammarön, Skriven av Robert Louis Stevenson.
27. Sällsamma Historier, Skriven av Edgar Allan Poe.

Oktober
28. Robinson Crusoe, Skriven av Daniel Defoe.
29. Dubbelgångaren, Skriven av E Phillips Oppenheim.
30. Hej och tack för ingenting, Skriven av Måns Gahrton.
31. I det sista regnet, Skriven av Janesh Vaidya.
32. Ingen du känner, Skriven av Christina Wahldén

November
33. Maken, Skriven av Gunn-Britt Sundström.
34. Syster sällsynt och jag och livet, Skriven av Frida Blomgren.
35. Kärlek och stålull, Skriven av Lisbeth Pipping.

 

December
36. The fault in our stars (Förr eller senare exploderar jag), Skriven av John Green 
37. Dagboksanteckningar från ett källarhål, Skriven av David Wiberg
38. Flugornas herre, Skriven av William Golding.
39. 14år till salu – en skakande svensk historia, Skriven av Caroline Engvall.

 

 Favoriterna året 2014 blev; 

  •  Den hemliga historien, Skriven av Donna Tartt.
  • Mina fräknar, Skriven av Sofia Hallberg. 

  • Pappa & Kriminell, Skriven av Niklas Malmborg och Geir W Stakset.

  • Alltings början, Skriven av Karolina Ramqvist.

  • Maken, Skriven av Gunn-Britt Sundström.
  • The fault in our stars (Förr eller senare exploderar jag), Skriven av John Green.

Mamma
2015-01-13 @ 20:23:04

Vad du läser, nu förstår jag varför fåtöljen alltid står framför öppna spisen...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

superninja

Friendship is the Foundation of Love.

RSS 2.0